Wat is SEA?

SEA staat voor search engine advertising, in het Nederlands ook wel zoekmachine adverteren. Hierbij adverteer je op het advertentie platform van Google. Voorheen was dit Google Adwords, maar de naam is aangepast naar Google Ads. Wanneer je kiest voor deze advertentie methode kom je direct bovenaan de zoekresultaten. Stel dat je een makelaar bent uit Amsterdam, kun je dus adverteren op het zoekwoord ‘makelaar Amsterdam’. Wanneer mensen hiernaar zoeken sta jij bovenaan. Iedere keer dat iemand op jouw advertentie klikt, betaal je een bepaald bedrag aan Google. Hoeveel deze kosten zijn verschild per zoekwoord.

 

Het verschil tussen SEO en SEA

Met SEA sta je dus direct bovenaan tussen de advertenties, maar bij SEO is dit niet zo. SEO en SEA worden nog wel eens door elkaar gehaald, maar er zit een groot verschil tussen deze twee. Onder de SEA resultaten verschijnen de SEO resultaten. Hier wordt ook niet per klik betaalt. Je kunt bij SEO ook niet adverteren. Google kijkt hier puur en alleen naar de beste resultaten. Meer weten? Lees hier meer over SEO.

Wat is SEA

De voordelen van SEA op een rij

Zowel SEA als SEO kunnen erg goed werken. Beide hebben hun eigen voordelen. Zit je er ook aan te denken om te adverteren via Google? Of twijfel je nog wat je het beste kunt doen? Wij hebben een aantal belangrijke voordelen van SEA onder elkaar gezet:

  1. Je staat direct bovenaan
  2. Het resultaat is heel goed te meten
  3. Je kunt heel gericht adverteren
  4. Direct meer klanten en omzet
  5. Zelf het budget instellen

 

Waarom het verstandig is om een specialist in te schakelen

Er komen een hele hoop dingen kijken bij het opzetten van SEA campagnes. Daarnaast is het ook belangrijk dat de campagnes continue geoptimaliseerd worden. Hierdoor verlaag je namelijk e kosten en zorg je ervoor dat er meer conversies behaald worden. Bij SEOFY zijn meerdere SEA specialisten actief die al jaren ervaring hebben met het optimaliseren van deze campagnes. Wij weten dan ook precies wat er nodig is om succesvol te worden met Google Ads.

SEA

Wat zijn de kosten van SEA?

Bij SEA betaal je dus per keer dat er geklikt wordt op jouw advertentie. In sommige branches betaal je zelfs een paar euro per klik. Op het eerste gezicht lijkt dit erg duur, maar het is zeker rendabel. Stel dat je 3 euro per klik moet betalen en er 100 kliks nodig zijn voor je een nieuwe klant hebt. De kosten voor een nieuwe klant zijn dan 300 euro. Maar op het moment dat deze klant vervolgens 5000 euro oplevert, vallen de kosten dus wel mee.

Onze SEA specialisten hebben campagnes uitgevoerd voor allerlei bedrijven en in verschillende branches. In iedere branche is het dan ook goed mogelijk om winstgevende campagnes op te zetten. Hierdoor word je voorzien van een continue stroom van nieuwe klanten en omzet!

 

SEA combineren met SEO

Met SEA heb je direct en doorlopend resultaat, klinkt goed toch? Maar het wordt nog beter als je dit combineert met SEO. Bij SEO betaal je namelijk niet per klik Op lange termijn is SEO vaak ook iets goedkoper. Het kan dan ook slim zijn om deze twee naast elkaar te laten lopen. Hierdoor heb je direct nieuwe klanten, maar werk je ook aan een lange termijn strategie!

Terug gebeld worden?

Vul het formulier in en ik bel je z.s.m. terug.

Ook direct meer resultaat met SEA?

Wil je een nieuwe website laten maken of ben je op zoek naar een specialist voor je online marketing werkzaamheden? Neem vrijblijvend contact op voor een kennismakingsgesprek!
Werken met Seofy staat voor…
laagste prijs   Meer klanten en omzet via je website.

laagste prijs   Een transparante samenwerking.

laagste prijs  Duidelijke uitleg en rapportages.

Meer omzet en klanten via je website?

Neem dan vrijblijvend contact met mij op!