Wat is retargeting?

Hulp nodig met online marketing?

Google Analytics
Ahrefs
MOZ
SE Ranking
Ads Google SEA

Retargeting is een effectieve manier voor bedrijven om in contact te blijven met klanten die al interactie hebben gehad met hun website, product of dienst. Het werkt door het plaatsen van een cookie in de browser van de bezoekende klant, zodat later advertenties kunnen worden getoond op verschillende platforms en netwerken. Hierdoor kunnen bedrijven deze klanten bereiken en herinneren aan aanbiedingen of producten waarin zij eerder interesse hebben getoond en verdere betrokkenheid stimuleren. Retargeting is succesvoller gebleken dan andere vormen van marketing, omdat het merken helpt verbinden met mensen die hen al kennen, waardoor de scepsis afneemt en de kans toeneemt dat een actie wordt ondernomen.

 

Retargeting met een Google ads campagne

Een google ads campagne kan uiterst succesvol zijn, omdat het bedrijven in staat stelt zich te richten op klanten die hun website al hebben bezocht of al interactie met een product hebben gehad. Met retargeting-campagnes van Google ads kunnen bedrijven zeer gerichte segmenten creëren en hun meest veelbelovende prospects kosteneffectiever bereiken. Dit type campagne kan merken ook helpen het gedrag en de voorkeuren van klanten beter te begrijpen door gegevens van verschillende platforms te verzamelen. Met deze kennis kunnen bedrijven op maat gemaakte campagnes opzetten die potentiële klanten aantrekken en de ROI verhogen

Om het potentieel ervan te maximaliseren, mag retargeting alleen worden gebruikt wanneer relevante berichten op de juiste momenten tijdens het klanttraject worden afgeleverd. Verder, retargeting is een kosteneffectieve manier om klanten betrokken te houden en langdurige relaties op te bouwen via gepersonaliseerde klantervaringen. Met de juiste strategieën kan retargeting een instrument van onschatbare waarde zijn voor het verbeteren van de conversiepercentages en de totale ROI voor bedrijven.

 

Welke vormen van retargeting zijn er?

Er zijn twee hoofdtypes van retargeting: web-based en mobile app-based. Web-based retargeting werkt door het plaatsen van een cookie in de browser van de bezoeker wanneer deze uw website bezoekt, waardoor u vervolgens advertenties kunt aanbieden op andere websites die zij bezoeken. Retargeting via mobiele apps is vergelijkbaar, maar in plaats van cookies worden unieke identificatiegegevens gebruikt die zijn gekoppeld aan een apparaat of gebruiker, zoals een e-mailadres of telefoonnummer. Dit type retargeting kan worden gebruikt om gebruikers te targeten op basis van hun gedrag in zowel mobiele apps als websites.

 

De voordelen van retargeting op een rij

– Bereik klanten die al interesse hebben getoond in het product of de dienst

– Betrokkenheid en conversies verhogen

– Verminder het scepticisme van klanten door relevante berichten op de juiste momenten te leveren

– Kosteneffectieve manier om langdurige relaties met klanten op te bouwen

– Gepersonaliseerde klantervaringen door gerichte advertenties

– Verbeterde ROI voor bedrijven

Al met al is retargeting een hulpmiddel van onschatbare waarde voor bedrijven die klanten willen bereiken die al met hen in contact zijn geweest en die hun betrokkenheid willen vergroten en tegelijkertijd hun ROI willen verhogen. Met met de juiste strategieën kunnen bedrijven retargeting optimaal benutten en het potentieel ervan maximaliseren.