Recruitment marketing

Direct meer sollicitaties d.m.v. effeciteve social media campagnes.

Google Analytics
Ahrefs
MOZ
SE Ranking
Ads Google SEA

In de huidige markt is het vinden van goed personeel lastig. In veel branches hebben de werknemers een nieuwe werkplek voor het uitkiezen. Recruitment marketing is daarom onmisbaar tijdens het werven van nieuw personeel. Door het opzetten van effectieven recruitment campagnes en gerichte advertenties, zorgen wij ervoor dat je snel meer personeel kunt werven.

 

Recruitment marketing inzetten voor je bedrijf

De tijd van wachten tot sollicitaties binnenkomen is helaas voorbij. Wil je nieuw talent aantrekken voor je bedrijf, dan is het belangrijk om hier pro actief mee bezig te zijn. Ieder bedrijf wil het juiste personeel aantrekken, het is dus een flinke strijd. Echter laten veel bedrijven mogelijkheden liggen en dat biedt kansen. 

Een klein deel van de mensen gaat zelf op zoek naar nieuwe vacatures en werkgevers. Het overgrote deel komt op een andere manier in aanraking met een nieuwe werkgever. Door al in het beeld te komen van potentiële werknemers en talenten, is de kans groter dat zij uiteindelijk voor jouw bedrijf kiezen. Middels employer branding, social ads en effectieve recruitment campagnes, zorgen we dat je in beeld komt bij nieuw talent. Dit zorgt voor direct meer sollicitaties en natuurlijk voor naamsbekendheid. 

recruitment marketing

De verschillende onderdelen van recruitment marketing

Een strategisch plan is zeer belangrijk. Daarnaast zijn er verschillende onderdelen die een recruitment marketing campagne tot een succes maken. Van employer branding tot social ads en het opzetten van duidelijke funnes, een goede combinatie zorgt direct voor meer sollicitaties.

 

1. Employer branding

Employer branding is een breed begrip. Het omvat alle onderdelen die komen kijken bij het in de markt zetten van je bedrijf voor nieuwe werknemers. Per bedrijf en per branche kan dit verschillen. Van een bedrijfsvideo tot een nieuwe en conversiegerichte website, het draagt allemaal bij aan het versterken van jouw bedrijf/merk. Hierbij ligt de focus op content marketing. We willen jouw employer brand zoveel mogelijk optimaliseren. Je moet de meest aantrekkelijke werkgever zijn! Daarmee trek je de juiste kandidaten aan die goed in de cultuur passen binnen het bedrijf.

 

2. Kandidaat profiel vaststellen

Voordat je de juiste mensen kan aanspreken is het belangrijk om te weten wie dit zijn. In sommige branches spreekt dit voor zich, maar soms is dit juist lastig te bepalen. Het is daarom belangrijk om hier goed over na te denken. Welke vaardigheden en welke kennis moet iemand bezitten? Welke studie heeft iemand gedaan? Het zijn belangrijke vragen. Dit maakt het makkelijker om tijdens het adverteren de juiste mensen te targetten. Daarnaast geeft dit ondersteuning bij het vinden van de juiste talenten.

 

3. Concurrentie analyse

In een markt waarin personeel schaars is, is het des te belangrijker om je als bedrijf op de juiste manier te profileren. Veel mensen die op zoek zijn naar een nieuwe baan, hebben meerdere mogelijkheden. Waarom zou iemand voor jouw bedrijf moeten kiezen? Wat maakt je bedrijf uniek en hoe gaan we dit op de juiste manier uitdragen. Samen zullen we hierover brainstormen.

 

4. Sollicitatie funnel

Het is belangrijk om goed na te denken over de sollicitatie funnel. In veel gevallen werken uitgebreide sollicitatie procedures tegenwoordig steeds minder goed. Snel, eenvoudig, en duidelijk, dat is hoe je sollicitatie funnel eruit moet zien. We willen dat de candidate experience optimaal is. Door de drempel om te solliciteren weg te nemen, zien we een aanzienlijke stijging in het aantal sollicitaties! Geen langdradige vacatures, maar makkelijk solliciteren.

 

5. Adverteren

Hebben we een duidelijk kandidaat profiel, sollicitatiefunnel en is de branding op orde? Dan hebben we een goede basis om nieuw personeel te gaan targetten. Door gerichte en effectieven online advertenties op de juiste kanalen komen we direct onder de aandacht bij je doelgroep. De advertenties worden in deze periode zeer actief geptimaliseerd om zo het maximale resultaat te behalen!

Terugbelverzoek

Wij nemen binnen 24 uur contact met je op.

Waarom recruitment marketing belangrijk is voor toptalent

Juist de echte toppers in de arbeidsmarkt hebben het vaak voor het uitkiezen. Een goed salaris, auto van de zaak en andere goede arbeidsvoorwaarden. Dit maakt het niet makkelijk, in veel gevallen hebben wij de banen voor het uitkiezen. Daarnaast zijn zij in veel gevallen al werkzaam bij een bedrijf. En als dat niet het geval is, hebben zij vaak snel een nieuwe baan gevonden.

Omdat 80% van de mensen niet actief op zoek is naar een nieuwe baan, is het des te belangrijker om deze mensen te targetten. Vaak zijn zij niet eens op zoek naar een nieuwe baan. Pas na het zien van een advertentie of ander contact moment worden zij getriggerd.

Hoe werven jullie gekwalificeerde kandidaten?
Tijdens de campagnes is ons doel om zoveel mogelijk potentiële kandidaten te targetten. Om eerlijk te zijn komen hier regelmatig sollicitanten uit die niet goed genoeg zijn. Echter is het vinden van een potentiële kandidaat die voldoet aan alle functie eisen vaak een spelt in een hooiberg. Echter door de sollicitatie funnel eenvoudig te houden, kun je kandidaten die niet voldoen snel filteren. Hierdoor vind je snel de talentvolle kandidaten.
Welke sociale netwerken gebruiken jullie?

Dit is afhankelijk van je bedrijf en branche. Job marketing kan zowel op Facebook, Instagram als LinkedIn. Ook job sites kunnen ingezet worden om goede kandidaten te vinden. Echter is sociale media de laatste tijd zeer succesvol om de beste kandidaten te vinden. Social media recruitment en content marketing zorgen ervoor dat je snel de ideale kandidaat vindt die goed bij je organisatie past. E-mailmarketing is iets wat bijvoorbeeld een stuk minder succes heeft in deze krappe arbeidsmarkt.

Waarom investeren in recruitment marketing?
Het vinden van kandidaten en goed talent is lastig. Daarnaast is het inschakelen van een recruiter erg duur. De kosten voor een recruiter lopen al snel hoog op, dus is het slim om te kijken naar alternatieve manieren. Middels recruitment marketing kun je de kosten drukken en meer resultaat behalen dan recruiters.

Onze klanten aan het woord…

Review Seofy marketing
{
Goed bedrijf. Wij werken nu een aantal maanden met Seofy samen en hebben hierdoor veel nieuwe website bezoekers en klanten.
Google review
Review Seofy marketing
{
Seofy heeft kennis van zaken en kwalitatieve online marketing. Ik ben erg tevreden over de SEO.
Google review
Review Seofy marketing
{

Seofy heeft mijn wensen razendsnel weten te vertalen naar een hele mooie site die volledig aansluit bij wat ik voor ogen had: moderner en overzichtelijker. Helemaal top! Ik ben heel blij met het resultaat.

Google review
Online marketing klant Day 1 World Of Cars
Online marketing klant Visum Parnter
Online marketing klant Creative Valley
Online marketing klant New Beginnings
Online marketing klant Watermelon
Online marketing klant 402 Automotive
Online marketing klant Lease Offerte
Online marketing klant Trusted ID
Online marketing klant De Mik
Online marketing klant Zitgerei
Online marketing klant Yules Masseert
Online marketing klant Maters en de Koning

Recruitment marketing kosten

De kosten voor recruitment marketing zijn opgebouwd uit twee onderdelen. Een deel gaat naar het advertentie budget en het andere deel wordt gebruikt voor onze werkzaamheden.

Vraag vandaag nog een offerte aan voor recruitment marketing! 

Contact opnemen?

Wij nemen binnen 24 uur contact met u op.